Én és...

A Világ az én szememmel

Én és a rendőri forgalomirányítás...

2016. július 05. 07:59 - timcsik

...és pár szóban az oktatásról

A Vágóhíd- és Mester utca sarkán dolgozom. Sokszor van, hogy rendőrök irányítják a forgalmat az itteni kereszteződésben. A kollégáim azt mondták, hogy a zsarunövendékeket küldik ki ide gyakorolni. Van, hogy figyeljük az ablakból őket. Mókás, ahogy az emberek igazából nem tudnak mit kezdeni a helyzettel, mert hiába van jogsi, fingjuk nincs mikor lehet menni, mikor nem. És néhány hónappal ezelőttig én sem tudtam volna, csak amióta a jogsit csinálom. Pedig nem nagy ügy, igazán egyszerű az egész. Ma reggel a Közvágóhídnál nem működtek a lámpák és élesben, gyalogosként láthattam az emberek tanácstalanságát. Amint meglátták, hogy nem működnek a lámpák, elkezdtek hőbörögni, fintorogtak, vagy éppen hatalmas szemeikben láttam a kérdést "Na most akkor mi van? Mikor mehetek át?". És nem értem, hogy ezt például miért nem tanítják az iskolában? Mert az egy dolog, hogy az aki leteszi a jogsit, a kresz alatt megtanulja, de mondjuk egy 15 éves középiskolás? Vagy valaki, aki nem is akart jogosítványt? Ő honnan fogja tudni? Pláne, hogy hiába van sokaknak jogosítványuk, ők sem tudják. Valószínűleg azért, mert egyszer -talán- megtanulta még a kresz vizsga előtt, de aztán nem volt rá szükség, mert bármerre járt, flottul működtek a lámpák, és hát a nem használt infok nagy része kipárolog az ember agyából. Szóval ma reggel is láttam, hogy a sofőrök legalább fele nem tudja mikor mit kell csinálni. Hát még a gyalogosok! Amikor a rendőr feje felé emeli a karját (ami a sárga lámpának felel meg, tehát utána piros lesz), akkor még teljes lelki nyugalommal tapossák a gázt az emberek és úgy sétál be eléjük a szegény egyenruhás, hogy "Mostmár elég lesz, meg kellene állni emberek!". És nem értik. A gyalogosok meg csak pislognak sokan és úgy szaladnak át, mert nem biztosak a helyzetükben. Egyrészt mókás a dolog, de közben meg szomorú is, hogy ennyire nem vagyunk felkészítve. De ez csak egyetlen dolog arról a listáról, amit nem tanítanak az iskolában, pedig kellene. Szerintem. De a Pitagorasz tételt nagyon kell tudni, pedig soha nem fogod használni, meg a különböző országok egy főre jutó GDP-jét. Ettől még érdekes és persze jó ha tudsz róla, meg hát az alapműveltséghez tartozik, de hogy tudd mikor mehetsz át a zebrán, ha a rendőr irányít, az meg alaptúlélési műveltség. 
De nem tanítanak meg arra sem, hogy hogyan működik a hitel, hogy hogyan kell adóbevallást készíteni, hogyan vállalkozz, hogyan kell tanulni (mármint a technikáját, hogy meg is maradjon az ismeret és ne csak a magolás menjen), szépen kifejezni magad, önvédelmet(!), és még sorolhatnám. Valahol olvastam, hogy általánosban még mindig tanítják informatika órán a Commenius Logo program használatát. Hát fura. Lehet fejlődni kéne, nem? 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://timcsikesavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr638867362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása